Ducati Scrambler Forum banner

2023 Icon 800 Dark - uitlaat- en zitvraag.

5.2K views 8 replies 6 participants last post by  jhurley18  
#1 ·
Heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe motor opgehaald. Ik probeer een Termignoni uitlaat te vinden voor mijn motor. Hoewel het een 2023 model is, denk ik dat het nog steeds als Gen1 wordt beschouwd. Ik heb moeite om een uitlaat te vinden. Als ik zoek naar 2023, lijken ze allemaal voor de Gen2 motor te zijn. Dus, moet ik er een kopen die voor een 2022 motor is? Help me alsjeblieft. Ik heb dezelfde vraag voor het zadel, want holy smokes, dat ding is hard! Wat hebben jullie gekozen dat meer demping heeft dan het originele zadel?
Image

#2 ·
Je motor is nog steeds een gen 1 (geen verwisselbare tankcovers, achterschokdemper aan de zijkant gemonteerd), dus uitlaat en zadel zijn hetzelfde.
Ik ben overgestapt van het originele zadel naar een aangepast DS-zadel, nu heb ik eindelijk een Mustang-zadel en het is 1000% comfortabeler.

#4 · (Edited)
Wat betreft de uitlaat overweeg ik een GPR waarvan ze zeggen dat deze compatibel is met Ducati Scrambler 800 Icon - Icon Dark 2021-2023, Euro 5 en een katalysator heeft. Een veel goedkopere optie dan een Termi en blijkbaar legaal op de weg. GPR Motorcycle Exhausts | G.P.R. Exhaust Systems. De enige andere Euro5-optie die ik kan vinden, is een Zard, duurder en ik weet niet zeker of het er zo geweldig uitziet. Ik gok dat deze emissie-kwestie niet zo'n probleem is in de VS?

#6 ·
Gelukkig voor jou. Het is vreemd dat er niet meer uitlaatfabrikanten Euro 5-versies hebben geproduceerd, maar ik denk dat het veel met de kat te maken heeft. De GPR M3 lijkt het diepste geluid te hebben, maar het is geen look die ik mooi vind. Klinkt de GPR powercone als een standaard uitlaat met kat & db killer erin? Heb je hem laten mappen of is er geen merkbaar verschil?

#7 ·
Ja, ik neem aan dat er met de nieuwe model scramblers niet veel incentive is voor de fabrikanten om E5 uitlaten te ontwikkelen voor modellen van voor 2023. GPR is het enige betaalbare, fatsoenlijk uitziende merk dat ik kon vinden. Ik denk dat E4 uitlaten vrij gemakkelijk passend gemaakt kunnen worden, aangezien alleen de verbindingspijp iets anders lijkt te zijn op de E5. De powercone klinkt veel beter dan de standaard met kat en db killer geĂŻnstalleerd. Maar toch is het ook niet geweldig. Klinkt een beetje raceachtig en niet diep genoeg. Ik denk dat er maar heel weinig opties zijn die qua geluid kunnen wedijveren met de hoog gemonteerde termi race-uitlaat. Ik heb geen re-map gedaan. Van plan om dit volgend voorjaar/zomer te doen. De motor voelt wel responsiever aan, maar dat kan placebo zijn en het effect van meer lawaai.